udma przez hdparm help

Witajcie

mam nastepujacy problem na serwerze Debian unstable/testing

otoz nie moge ustawic poprzez hdparm dysku aby dzialal on w dma mode

dysk:
hda: WDC WD800JB-00ETA0, ATA DISK drive
ide0 at 0x1f0-0x1f7,0x3f6 on irq 14
hda: attached ide-disk driver.
hda: host protected area => 1
hda: 156301488 sectors (80026 MB) w/8192KiB Cache, CHS=9729/255/63

dajac komende:
~# hdparm -c 1 -d 1 /dev/hda

/dev/hda:
 setting 32-bit IO_support flag to 1
 setting using_dma to 1 (on)
 HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
 IO_support   =  1 (32-bit)
 using_dma    =  0 (off)

 i tak mam caly czas... probowalem nie dawac io na 32 bit ale z 16 bit
 io nadal dma nie moge wlaczyc, na innym serwerze gdzie mam takze
 debiana unstable lecz ze starszym dyskiem nie ma takiego problemu dma
 mozna wlanczac i to razem z 32 bit io

 prosze o pomoc w tej sprawie bo zauwazylem ze nieco czasem przy
 wiekrzej ilosci zadan / obciazenia dysku typu webalizer wzrasta
 mocno obciazenie procesora ...

 ogolnie chyba warto wykorzystywac udma na dysku tego typu :)))

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras