Konwersja Video

Witaj wszystkich Debianowców

Jak dotąd, Windows był dla mnie podstawowym systemem,
w którym mam podstawowe narzędzia do wszystkiego czego potrzebuję.
Jednak od pewnego czasu coraz częściej siedzę w Debianie.
Zastanawiam się, czy możnaby całkowicie polegać na jednym systemie
(linuksie), czyli całkowicie zrezygnować z Windowsa.

Ponieważ bardzo często dokonuję konwersji między różnymi
formatami video, np. divx - mpeg, mpeg-divx, DVD-divx, bądź DVD-mpeg.
Bądź wyciągam napisy z płyty DVD do formatu txt, czy też np.
podczas konwersji z divx do mpg jednocześnie dołączam do pliku mpg
napisy z pliku tekstowego.

W związku z tym na jakimś forum linuksowym (nie poswięconym Debianowi)
zadałem pytanie, czy są jakieś programy w linuksie (i jakie),
lub czy jest jakiś program-kombajn,
które dokonują powyższych czynności w sposób równie dobry jak
programy w windowsie ( te bardzo dobre oczywiście:-) ).
Niestety, nie uzyskałem odpowiedzi:(, co mogę interpretować jako
brak takich programów, bądź są, ale mało znane.

Prosze więc o pomoc, jeśli ktoś zna te zagadnienie.

Pozdr.

AjBm