spam - postfix - timeouty...

Witajcie,

Pilna sprawa, a juz nie mam pomyslow, bardzo prosze o pomoc, nikt kto
pytalem nie jest w stanie mi pomoc bo nie wie.
Juz ktoras z osob z kolei zglasza mi ten problem.

Serwer pocztowy A [moj] jest na liscie spamerskiej X (jako ze za nim jest
rowniez osiedlowy LAN z SHITami to nie trudno bylo trafic).
Serwer pocztowy B (w innej firmie) korzysta z list - miedzy innymi X -
do podejmowania decyzji czy przyjac czy odrzucic list.

User z A wysyla list do usera z B.
A - powiedzmy 111.111.111.111
B - 222.222.222.222

mail_user@serwerA - - > > - - mail2_user@serwerB

Serwer B odrzuca go komunikatem:

mail.log at serwerA:
Apr 27 18:47:37 serwerA postfix/smtp[21931]: E96041029B7: to=<user@serwerB.pl>,
relay=mail.hostB.pl[222.222.222.222], delay=12524, status=deferred (SOFT BOUNCE -
host mail.serwerB.pl[222.222.222.222] said: 554 Service unavailable;
Client host [111.111.111.111] blocked using blackhole.five-ten-sg.com (in reply to RCPT TO command))

A ponawia polaczenia co jakis czas:

godzina    |     odstep
proby      |     czasowy
wyslania   |     obliczony
-----------|------------------
...        |
15:19:18   |
15:44:18   |     00:25:00
16:17:42   |     00:33:24
17:24:17   |     01:06:35
18:47:37   |     01:23:20
20:10:59   |     01:23:22
..

Nie moge zlokalizowac jaki to timeout i licznik.
i tak krazy kilka dni. powodujac bezsensowny ruch w sieci,
bez info zwrotnego co sie dzieje.
Chcialbym aby sprawdzanie odbywalo sie max powiedzmy 2,3 razy. albo
nawet raz.

np wysylam list:
8 kwiecien 23:14
dostaje zwrot ze jest odrzucony i nie bedzie dostarczony z powodu spamlisty:
14 kwiecien 00:05

7 dni.
pasowaloby to pod timeout:
fast_flush_purge_time = 7d

ale jak czytam w manualu:
fast_flush_purge_time (7d)
              The time after which an empty per-destination "fast
              flush" logfile is deleted.

hmmm, przyznam ze nie rozumiem - jesli deleted znaczy wogole nie
dostarczonym a ja zwrot info dostaje.
przepatrzylem juz dokumentacje nie raz, ale albo jakiejs pomrocznosci
dostalem albo poprostu nie ma info.

Od czego jest ten parametr tak na prawde po polskiemu/naszemu ?

zna ktos jakas solidna lekture - najlepiej PL - o postfixie ?

--
Pozdrowienia,

 ===============

Na serwerzeA:  main.cf:

access_map_reject_code = 554
soft_bounce = yes
daemon_timeout = 18000
fast_flush_policy = relay
fast_flush_purge_time = 7d
fast_flush_refresh_time = 12h
ipc_timeout = 3600
lmtp_data_done_timeout = 600
lmtp_data_init_timeout = 120
lmtp_data_xfer_timeout = 180
lmtp_lhlo_timeout = 300
lmtp_mail_timeout = 300
lmtp_quit_timeout = 300
lmtp_rcpt_timeout = 300
lmtp_rset_timeout = 300
maximal_backoff_time = 4000
maximal_queue_lifetime = 5
message_size_limit = 10240000
minimal_backoff_time = 1000
reject_code = 554
smtp_data_done_timeout = 600
smtp_data_init_timeout = 120
smtp_data_xfer_timeout = 180
smtp_helo_timeout = 300
smtp_mail_timeout = 300
smtp_quit_timeout = 300
smtp_rcpt_timeout = 300
smtp_starttls_timeout = 300
smtpd_error_sleep_time = 5
smtpd_helo_required = yes
maps_rbl_domains = relays.ordb.org,
         rbl.maps.vix.com,
        sbl.spamhaus.org,
        list.dsbl.org
smtpd_recipient_restrictions =
        permit_mynetworks,
        check_sender_access hash:/etc/postfix/sender_access ,
        reject_invalid_hostname,
#       reject_non_fqdn_hostname,
        #OK check_client_access hash:/etc/postfix/client_access
        reject_non_fqdn_sender,
        reject_non_fqdn_recipient,
        reject_rbl_client relays.ordb.org,
        #reject_maps_rbl,
        check_client_access hash:/etc/postfix/client_access,
        reject_unknown_recipient_domain,
        reject_unauth_destination,
        reject_rbl_client opm.blitzed.org
        reject_rbl_client list.dsbl.org
        reject_rbl_client sbl.spamhaus.org
        reject_rbl_client cbl.abuseat.org
        reject_rbl_client dul.dnsbl.sorbs.net
#       reject_unauth_pipelining
        #permit
smtpd_starttls_timeout = 300
smtpd_timeout = 300
trigger_timeout = 10

to chyba tyle tych bardziej potrzebnych. pozostale wg mnie bez
znaczenia lub zostawione defaultowe
postfix 2.0