HTB i lagi w głupiej gierce

Witajcie!

Mam takiego jednego usera w mojej małej sieci (6 domów), który ciągle mnie
nudzi o to, że ma lagi w jednej głupiej gierce RPG co się zwie Tibia. Trochę
toto w idei podobne do nethacka, tylko pod Windę więc wiele ruchu generować
nie powinno.

Walczę z tym od pewnego czasu czego skutkiem jest spory skrypt do ustawiania
reguł HTB, które mają w założeniu podzielić pasmo dla wszystkich, a przy tym
preferować pakiety różnych takich gierek.

Do tego są dwa pliki: /etc/shaper/ports z portami które mają trafić do klasy
poirytowanego ruchu, oraz /etc/shaper/hosts gdzie są adresy IP hostów i grupy
do jakich je należy przydzielić (bo pasmo rozdzielam po domach, a nie po
hostach).

Struktura klas jest prosta - dla każdego domu jedna klasa zbiorcza i w niej 2
pod-klasy dla ruchu normalnego i priorytetowego (którą to klasą chciałem te
lagi zlikwidować).

Lagi bywają niestety dalej.

O czym zapomniałem, co spaprałem, gdzie jest byk, albo co by można dodać żeby
toto usprawnić i żeby mi co wieczór koleś głowy nie zawracał (rady z serii
"odetnij kabel" nie wchodzą raczej w grę)?

Wspomniany skrypt ustawiający te regułki znajdziecie na

http://borek.sytes.net/~romkal/shaper2.sh

(może się nawet na coś komuś przyda)

Romek Kalukiewicz