kde nie startuje po upgrade do sarge

Witam,

jakiś czas temu zrobiłem upgrade systemu z Woodiego do Sarge. Wszystko
poszło gładko, ale od tamtej pory nie udaje mi się uruchomić KDE. Często
są też problemy z uruchomieniem kdeowych aplikacji (ale czasem się
uruchamiają i nie mogę dojść, od czego to zależy).

Przy próbie uruchomienia KDE bądź jakiejś aplikacji wymagającej KDE
otrzymuję komunikat:
QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used
QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used

Zainstalowane mam (z pakietów):
Qt: 3.2.3
KDE: 3.1.5

Dodatkowo przy próbie uruchomienia Quanty pojawia się komunikat:
QGDict::hashKeyString: Invalid null key
Nie wiem, czy te dwa problemy są ze sobą powiązane.

X'y działają poprawnie, wszystkie inne środowiska graficzne i window
managery też.

Z Google i kde.org wynika, że sporo osób się z tym spotkało, ale nigdzie
żadnego konkretnego rozwiązania nie znalazłem.

Z góry dziękuję za wskazówki.

bogi