uruchamianie X gdy niedostepna brama

Witam

Mam dziwny problem. Otoz jestem w sieci lokalnej, mam adres 192.168.1.86.
Brama standardowo jest na 192.168.1.1.
I teraz problem. Gdy ta brama jest niedostepna (uszkodzenie sieci,
restart czy wiele jeszcze innych czynnikow) to mam problem z uruchomieniem
X'ow.
Objawia sie to tak:
X - startuje, pokazuje sie logo NVidii i czekam jakies 1 minuty,
xinit - to samo,
startx - o tu to sobie czekam bardzo dlugo, nawet 4 minuty

Jak juz pojdzie startx i uruchomi sie WindowMaker, to wszystkie programy
np. mozilla takze bardzo dlugo sie uruchamiaja.

Pomaga usuniecie routowania do bramy na mojej eth0 (wyjscie do bramy), czyli
route del default gw 192.168.1.1

Ja wiem ze linux bez sieci to zadna atrakcja, no ale ... :-/

Gdy brama jest dostepna, wszystko uruchamia sie prawidlowo (czyt. szybko).

W /etc/X11/xinit/xserverrc mam
-------------------
#!/bin/sh
exec /usr/bin/X11/X -dpi 100 -nolisten tcp
------------------
wiec X'y nie powinny nasluchiwac sieci.
Nie kumam.

Od dawna nie mialem problemow z brama (i dostepem do sieci)
wiec wszystko bylo dobrze, ale o ile pamietam, dawniej gdy takie problemy
mialem, to na starszych XFree86 nic takiego sie nie dzialo.

Konfig kompa:
plyta gl.	- asus a7v333 (siec BCM4401)
debian   	- testing/unstable
xfree86  	- 4.3.0-7
karta g. 	- nvidia gf 4 mx 420
drivery nvidii	- 1.0-5336

Co radzicie?

|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |