Re: zapasowy serwer poczty - postfix

On Tue, 6 Apr 2004, bieniu gras wrote:

> mam pytanko odnosnie zapasowego serwera poczty. Mam oczywiscie wpisy
> MX w strefie domeny oraz relay na obu serwerach dla domen ktore maja
> trzymac poczte. Interesuje mnie sytuacja tego typu
>
> serwer 1 zostal wylaczony
> serwer 2 wylapuje poczte ktora miala isc do serwera 1 i przetrzymuje
> ja u siebie do czasu wstania serwera 1
>
> na serwerze 1 bylo i jest konto pocztowe:
>
> user1@domena1.pl i poczta ktora miala isc do niego czyli do serwera 1
> zostala zmagazynowana i trzymana na serwerze 2
>
> czy mozna na serwerze 2 wyciagnac maile ktore szly na user1@domena1.pl
> [...]

tutaj jest tylko jedna mozliwosc, ustawienie na serwerze2 zeby
akceptowal poczte userow z serwera 1 jako swoja, oraz ...
..... aliasy ( /etc/aliases ), gdzie dla danego usera alias okresla
jako cel siebie samego, oraz adres usera na serwerze1.
zeby to dzialalo sprawnie, to niestety serwer1 musi miec
dodatkowa nazwe serwer1a, tak samo serwer2 jako serwer2a.
inaczej sie zapetli. oczywiscie te dodatkowe nazwy maja byc
widoczne tylko pomiedzy tymi serwerami, i mozna je na stale wbic
w /etc/hosts . btw. nie testuj tego na zywca. postaw sobie
jakies dwa zlomki i na nich przecwicz.

znik.