wracając do PATH i kdm

Nawiązując do wątku który kiedyś już stworzyłem czyli jak zmienić PATH w
sesjach uruchomionych z kdm to już wiem jak to można zrobić.

Teraz zastanawiam się czemu ja nie mam takiego PATH automatycznie jakie bym
chciał mieć.
Teraz jest tak, że logując się jako zwykły user za pomocą kdm do KDE mam:

romkal@gora:~$ echo $PATH
/bin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/local/bin

a chciałbym mieć tam również /usr/games

Moje pytanie:

(wersja prosta) czy ktoś startując sesje z kdm też ma takie PATH jak moje, czy
też ma tam /usr/games
(wersja trudna) jeżeli ma PATH z /usr/games to w którym momencie ustawia się
takie PATH i w którym jest to pliku/pakiecie?

Podejrzewam, że to moje PATH jest wynikiem zostawienia jakichś plików
konfiguracyjnych z poprzednich wersji pakietów i coś mu się pokopało, bo nie
podejrzewam, żemy tak było domyślnie.

Niby wiem jak zmienić to PATH, ale nie chcę robić bałaganu i najprościej by
było przeinstalować dany pakiet i tyle (bo po co wynajdywać od nowa koło?)

PS. Przeinstalowałem kdm z opcją purge i na razie nic, więc nie tędy droga
(czyli nie w katalogu /etc/kde3/kdm), a /etc/login.defs u mnie nie startuje w
momencie zalogowania przed kdm (przy normalnym loginie na konsoli tekstowej
wszystko jest OK, ale nie po zalogowaniu z kdm) (pakiet login też
przeinstalowałem i nic)

Romek Kalukiewicz