Re: rozdzielczosci w X-ach, uruchamianie "na dzien dobry" skryptu

MRH wrote:

witam, na jedno pytanie sobie odpowiedziałem, [patrz komentarz do sekcji b], ale nadal zostaje kwestia pytania a - czy dobrze robię? Bo działać działa, ale nie wiem, na ile jest to poprawne rozwiązanie, zwłaszcza w kontekście Debiana:
[]
> a)
>
>  wolałbym, aby mój skrypt sam startował podczas startu systemu. Zrobiłem
> to w ten sposób, że wrzuciłem go do katalogu
> /etc/init.d
> a do /etc/rc3.d dałem do niego symlinka S99tv.sh
> prawie działa. Tzn, jak nie wykonam
> cat [sciezka]/colorbars
> to nie mam obrazu na TV. Tak więc tą linijkę dodałem do .bashrc
> Wydaje mi się, że można zrobić to lepiej, ale nie wiem jak
i jak? Dobrze robię, czy źle, a jeśli źle, to jak robić to poprawnie?

> b)
a to już wiem :)

> [...]
> każdym razem, gdy chcę obejrzeć film. Normalnie pracuję w rozdzielczości
> 1024x768. Ale gdy w konfiguracji wpiszę:
>     Modes "1024x768" "800x600PAL"
> czy nawet
>     Modes "1024x768" "800x600" "800x600PAL"
> to w rozdzielczościach 800x600 automatycznie tworzony jest ekran
> wirtualny o rozmiarach 1024x768, i niestety w mplayerze na tv leci obraz
> 1024x768, i tak naprawdę nie mam obrazu na tv. Czy da się i jak? zrobić,
> aby móc przełączać się między rozdzielczościami? Niestety, nie umiałem z
> tym sobie poradzić - lektura man'a nic mi nie pomogła :(

otóż od wersji 4.3 xfree86 jest coś co nazywa się RandR i do tego jest narzędzie xrandr, pozwalające zmienić rozdzielczość, odświeżanie i pare innych parametrów. Patrz -> man xrandr. UWAGA. Nie wszystkie managery okien dobrze na to reagują, wmaker np. nadal widzi "starą", większą rozdzielczość.

pozdrawiam,
--
misiek
***  Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek@knm.org.pl>      ***