RE: pozamieniane urządzenia

> hda1 i hda3 to dyski podpięte do zupełnie innych IDE. Poprawnie
> powinno być że hda3 do hdc1
> Ma ktoś pojęcie o co chodzi ???

moge podpowiedziec, o ile nie sklamie. W razie czego niech ktoś mnie sprostuje.
(Niestety na zblizone problemowo pytanie nie dostalem na tej grupie
podpowiedzi :(  ).
Bajer polega pewnie na tym, ze po drodze w /etc/lilo.conf
masz linie 'initrd=blabla'.
To cos to nic innego, jak system plikow (mozesz to podmountowac pod loop i zobaczyc),
ktory po podmountowaniu odpala swoj skrytp sprawdzajacy konfiguracje sprzetowa
i ladujacy potrzebne moduly.
I ten skrypt moze takie cuda robic.
Jesli masz standardowy kernel, to (jesli bedzie Ci sie chcialo sprawdzic) -
nie ma on nawet wkompilowanego na stale Twojego systemu plikow (tylko
dziala to jako modul). Czyli w normalnych warunkach nie mialo by
to prawa chodzic, bo na dzien dobry mialbys kernel panic.

U mnie to dobrodziejstwo notorycznie zamienia mi typ
jednej partycji z 'b' na 'hidden fat'.

Calosc bierze sie stad, ze nowy instalator traktuje Twoj dysk
jako maciez dyskowa (nie wazne, ze jest to p133 z jednym dyskiem
podpietym na 1 tasmie).

Jako wyjscie proponuje kompilacje kernela 'pod sprzet'.
'Czysty' kernel z ftp.kernel.org potrzebuje raptem zmiany
paru opcji, zeby bez problemu odpalil.

to tyle.

/tomek tokarczuk