Re[2]: bash lub inna powloka ograniczanie

Witaj Jacek,

W Twoim liście datowanym 22 listopada 2004 (00:10:44) można przeczytać:

JK> Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Roman Kalukiewicz napisze:

JK> [...]

JK> Shell jak shell, ale czy w takim pinie nie da się np zmienić edytora[*]?
JK> Trzeba by dodatkowo nałożyć jakieś ograniczenia w stylu 1
JK> proces/użytkownika, a to się pewnie od razu zemści.

JK> [*] na /bin/sh albo cokolwiek, co da dalszą możliwość uruchamiania
JK>     co popadnie (jak np. vim)

wzasadzie to mi nie chodzi az o tak restrykcyjne ustawienia... nie
chce robic chrootowanego srodowiska dla userow, chcialbym poprostu aby
user mial dostep do pine i passwd przy logowaniu przez ssh, tylko to
ma miec do wyboru sam i tak nie wymysli zmiany edytora itp.

czyli zapewne wlasna powloka ale ta ktora zostala zaprezentowana tutaj
na liscie przez jednego z kolegow niestety u mnie nie dziala...

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras