Re: [dlugie] postfix + sasl [rozwiazany :-)]

On Mon, Nov 15, 2004 at 06:00:49PM +0100, Tomasz T. Ciaszczyk wrote:
> Witam,

> Archiwum listy tez?
> dla unstable: http://lists.debian.org/debian-user-polish/2003/07/msg00465.html
> dla stable (moje boje)
> http://lists.debian.org/debian-user-polish/2003/07/msg00323.html
> i jeszcze jeden watek byl ale cos nie moge znalezc.

pozagladalem, niby juz czytalem, ale jeszcze raz
-------------------------
#main.cf
#[...]
smtp_sasl_auth_enable = yes
smtpd_sasl_auth_enable = yes

broken_sasl_auth_clients = yes
smtp_sasl_password_maps = hash:/etc/postfix/null
#[...]

zrobilem:
touch /etc/postfix/null
postmap null

#master.cf
#[...]
smtp      inet  n       n       n       -       -       smtpd
smtps     inet  n       -       n       -       -       smtpd -o smtpd_tls_wrappermode=yes -o smtpd_sasl_auth_enable=yes
587       inet  n       -       n       -       -       smtpd -o smtpd_enforce_tls=yes -o smtpd_sasl_auth_enable=yes
#[...]

Dziala, wysyla, przy wpisie blednych hasel nie autoryzuje
czyli jest dobrze.

W main.cf co do autoryzacji to mam tylko to, co wpisalem.
Jesli sa jeszcze jakies opcje strategiczne pod wzgledem bezpieczenstwa
to prosze mnie ostrzec.

Jesli w master.cf jest cos ponad potrzeby to chetnie zmienie.

PS.
Probowalem tez zrobic z postfix w chroot, ale mialem:
PAM _pam_init_handlers: could not open /etc/pam.conf

no to mu skopiowalem configa (nie chcial linka)

Potem powiedzial ze:
PAM no modules loaded for `smtp' service

i z tym juz sobie nie umialem poradzic.

No ale bez chroot'a dziala i moze tak zostac.
Dzieki wszystkim za pomoc i wsparcie duchowe :-)

--
|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |