Re: openssh i logowanie zdalne z jednego ip

W liście z pią, 22-10-2004, godz. 12:27, Linuxstuff. pl - Michal
Prokopiuk pisze:
> Witam,

> ustaw powloke dla wszystkich na /bin/false a dla janka na /bin/bash - to
> Ci da logowanie tylko dla janka.

ale wpisując /bin/false zablokuję dostęp do basha dla userów wszystkich
jak siądą przy kompie i się będą chcieli zalogować. chodzi mi tylko o
logowanie zdalne.

> W /etc/hosts.deny wpisz:
> sshd:ALL
> W /etc/hosts.allow
> sshd:ardes_1 adres_2

to mi zablokuje adresy ip inne niż podane w allow , no i dobrze, a co z
userami?
na stronie http://www.openbsd.org/cgi-bin/man.cgi?query=sshd_config
znalazłem cos takiego : AllowUsers i tu się podaje coś w stylu
login@host , ale boję się użyć tych wpisów w configu , bo jak sobie
zablokuję dostęp do serwera to będę musiał 100 km jechać by to odkręcić
;).
Może ma ktoś to już przetrenowane.

> A co do logowania - dlaczego po tlenetowaniu na port 25 zglasza Ci sie
> sshd?

:) pomyłka oczywiście. chodziło mi o 22 port.

> Pozdrawiam
> Michał Prokopiuk

Am Rul

The truth is out there...