wine problem z ładowaniem niektórych aplikacji

Witam
Zainstalowałem sobie wine. Nie grzebałem zbytnio w configu, bo za słabo
się znam. Udało mi się zainsalować flasha, działa w miarę ładnie. Moim
marzeniem byłoby jeszcze zaisntalować half life`a z modem cs i tfc.
Przydałby się też steam, ale to już nei jest konieczne. No więc kiedy
daje wine hl.exe to hl się włączał i podawał błąd "could not open MCI
file for playback: 266: there is an undetectable problem in loading the
specified device driver. Poszukałem po googlach, znalazłem rozwiązanie
tylko dla winex, a ja mam wine. W każdym razie spróbowałem
wine hl.exe -toconsole -console. wine poczytał te parametry jako swoje
a nbie jako hl. '' nic tu nie pomógł. Postanowiłem zainstalować moda tfc
w nadziei że teraz się włączy, ale teraz jeszcze gorzej, bo
could not load [adres] as a Win32 binary. No i już nie wiem co zrobić.
(pomijając fakt, że przd każdą operacją wine muszę wpisywać to echo 0
>/proc/sys/kernel itd). A flash dalej się włącza. (odpukać, bo boję
się, że lada chwila i to przestanie działać).