kilka podstawowych pytań nt wine

Witam, zainstalowałem wine i mam kilka postawowych pytań

1. dlaczego przed każdyn uruchomieniem musze wstukać
echo 0 >/proc/sys/kernel/exec-shield ?
da się to ominąć?

2. dlaczego przy włączeniu gry - konkretnie half life`a
 mam komunikat, że mam zbyt małą rozdzielczość?
w configu mam 16 bitów chyba. KDE mam 1280 x 1024 więc
 gdzie jeszcze trzeba pogrzebać?

3. Jak mogę włączyć grę z parametrami? jak wpisuje
hl.exe -game tfc to wine myśli, że -game tfc
jest parametr do niego, a to jest parametr do hl.exe

4. Czy programy zaisntalowane na wine trzeba jakoś
odinstalowywać, czy starczy je usunąć w folderu program files?

PS Prosze zauważyć, że już nie używam outlooka :P
Evolution