Re: postfix i sredniodzialajace uwierzytelnianie

Witam

> tego nie uzywam, nigdy nie uzywalem i trzymam sie jak najdalej.
> Postfix i Qmail rulez :P zart.

Ja uzywam od ponad 2 lat i bardzo sobie chwale. :)

> Ty podejrzewam ze masz w konfigu wpisane ze "permit_my_networks" lub
> jak to sie tam nazywa - wowczas MTA pozwala lokalnym adresom IP
> wysylac maile praktycznie dowolne. Wystarczy wowczas jakis M$ XP w
> lanie i jestes niezlym spamerem :]
> Tak czy siak czytaj dalej...

Niestety nie mam ustawione nic, co przypomina permit_my_networks

> zakladam sytuacje:
> serwer sa na nim dwie domeny.
> domenaA.pl   oraz domenaB.pl
>
> 1. problem uwierzytelniania w przypadku:
> user@domenaA  do   userjakis@serwer.w.swiecie
>
> dla 1 przypadku jesli to jest mozliwe - jestes open relayem, sprawa
> chyba oczywista.

No wlasnie nie jest oczywista. Kazdy klient poczty nie wysle maila jezeli
nie bedziesz zalogowany na serwer. Jedyna mozliwoscia jest "wlamanie" sie na
serwer poczty za pomoca telnet 25. Jest to jedyna mozliwosc wyslania maila
(o której wiem). Równiez zaden skaner Open Relay nie potwierdza, ze jestem
otwarty.

Pozdrawiam. Darek