autoryzacja przez stronke używając loginów z passwd i haseł z shadow

Mam pytanie bo chciałbym zrobić autoryzacje przez stronke,

Znalazłem na necie, że można to zrobić

use Passwd::Linux qw(setpwinfo);

@info = ($username, $crypt, $uid, $gid, $GECOS, $HOME, $SHELL);
$err=setpwinfo(@info);

 Tylko nie wiem jak zrobić, żeby sprawdził czy podane hasło na stronie jest prawidłowe,

Czego musze użyć żeby stworzyć zmienną crypt, czy jakiegoś programu,

Może macie jakieś gotowe rozwiązania na tego typu problem, że jak user poda

Login i hasło to będzie miał dostęp do jakiejś stronki, tylko nie zależy mi na rozwiązaniu,

W którym user łączy się z bazą danych.

Pozdrawiam

Adam.