Re: Monitoring własnych poczynań

Witam
Spróbowałem sam napisać prosty skrypcik do generowania historii poczynań na serwerze:

#!/bin/sh
FORMAT_DATY='%Y-%m-%d %H:%M:%S'
date +"$FORMAT_DATY" >> /root/log
echo $1 >> /root/log
echo "-----------------------------------------------------------------------" >

Plik wynikowy (/root/log) ma przykładową postać:

2003-03-29 12:08:20
Upgrade przez dselect pakietów: python-netcdf, libdb4, automake1, libgpg-error0
2004-03-29 14:51:40
zmodyfikowalem logcheck - aby nie wyswietlal komunikatu o bledzie posgresql
2004-03-29 14:52:03
uruchomilem clamav-milter i clamav-freschclam
Dzięki temu jestem w stanie łatwo określić co zmieniłem i co może być powodem błędu.

Sposób wywołania:
/root/skrypty/logi/historia "uruchomilem clamav-milter i clamav-freschclam"
Pozdrawiam
Darek