Re: siec lokalna?

Witam.

seban:

> Mam taki problem i nie wiem jak go rozwiazac. Mam dwa komputery. Jeden
> z nich jest z Debianem drugi z winxp. Komputer z Debianem podłaczony
> jest do internetu (lacze kablowka), i chce by tn z winxp mial net
> przez sieciowke polaczona z Debianem. Ten z Debianem ma dwie
> sieciowki. eth1 na wyjscie do kablowki a eth0 do komputra z winxp.
> Jak to zrobic by na winxp moza bylo korzytac z netu

Wersja "absolutne minimum" (zakładając, że obsługę obu kart w Debianie
już masz; nie wiem, czy poniższe zadziała z Woodym, testowałem z Sidem):

1. do /etc/network/interfaces dopisujesz
auto eth1
iface eth1 inet static
   address 192.168.1.1
   netmask 255.255.255.0

2. jako root piszesz
# ifup eth1
# apt-get install ipmasq

3. łączysz oba skrosowaną skrętką, a na kompie z Win podajesz
IP 192.168.1.2
brama 192.168.1.1
maska 255.255.255.0

W ten sposób masz Windows za maskaradą.