Re: siec lokalna?

On Sat, 27 Mar 2004 08:23:23 +0100
Bartosz Gogel <off-ca@astral.lodz.pl> wrote:
> oi seban,
> Saturday, March 27, 2004, 8:11:24 AM, you wrote:
> s> Witam!
> s> Mam taki problem i nie wiem jak go rozwiazac. Mam dwa komputery.
> Jeden z s> nich jest z Debianem drugi z winxp. Komputer z Debianem
> podłaczony jest s> do internetu (lacze kablowka), i chce by tn z winxp
> mial net przez s> sieciowke polaczona z Debianem. Ten z Debianem ma
> dwie sieciowki. eth1 s> na wyjscie do kablowki a eth0 do komputra z
> winxp. Jak to zrobic by na s> winxp moza bylo korzytac z netu
> s> Dzieki Seban
> [...]

Zmień w /etc/network/options:

ip_forward=yes

uaktywnij forwarding:

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

dodaj do /etc/network/interfaces do eth0 (w jednej linii te moje
łamańce :P):

auto eth0
iface eth0 inet static
        address 81.210.89.144
	pre-up iptables -A POSTROUTING -t nat -s SIEC_WEWN -d 0/0 -j SNAT
--to-source TWOJE_IP
	post-down iptables -D POSTROUTING -t nat -s SIEC_WEWN -d 0/0 -j SNAT
--to-source TWOJE_IP

gdzie:
SIEC_WEWN - adres sieci wewnętrznej, np. 192.168.0.0/24 albo 10.0.0.0/24
TWOJE_IP - Twoje zewnętrzne (statyczne!!!) IP uzyskane od providera
           jeśli masz zmienne, to zamień regułki na coś ala:

iptables -A POSTROUTING -t nat -s SIEC_WEWN -d 0/0 -j MASQUERADE

poczytaj man iptables jak coś nie zadziała

Cyb.org