apache + php nie rozpozanje skryptow

Mam pytanie:
Pod Woodim 3.0.r2 mam odpalonego Apache w wersji takiej jka jest
orginalnie w dystrybucji wszystko chodzi pięknie poza prawidlowa
obskuga php. tzn gdy cokolwiek napisze nawet prosty skrypt typu <? echo("coś tam"); ?>
umieszcze go w pliku *.html a ten w katalogu z zasobami dla apache, przy wywolaniu
serwera odpowiadami zadana stronka ale nie wyświetla tego co jest w skrypcie.
Probowalem tez robic odwolania do sewnetrznych skryptow ze stony bazowej
ale tez nie dzialaja. Mam zaladowany modul w htpd.conf
LoadModule php3_module /usr/lib/apache/1.3/libphp3.so
Co moge zdobic i jak to odpalic? No i oczywiscie gdzie popełniam blad?
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Maciek