Re: pytanie o kompilacje

On Sun, Feb 29, 2004 at 08:46:04PM +0100, Maciej Pokorniecki wrote:
> Mam takie pytanie jakie elementy systemu chodzi mi o kompilator,
> biblioteki itd. potrzebne sa do prawidłowej kompilacki źródeł progamow
> w woodim 3.0r2. Czy jest to zalerzne od rodzaju proramu?

W ogólności tak.

Ale istnieje pewien zbiór programów potrzebnych do kompilacji większości
programów. Najłatwiej zainstalować je instalując pakiet build-essential,
który ich wymaga.

Poza tym, jeśli kompilujesz program z tzw. źródłowego pakietu Debiana
(czyli plików .dsc, .tar.gz i ewentualnie .diff.gz), to pakiety
konieczne do poprawnej kompilacji danego pakietu są wymienione w pliku
debian/control, w polu build-depends (jeśli apt wie o danym pakiecie
źródłowym, to można je łatwo zainstalować przy pomocy komendy

apt-get build-dep pakiet

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216