Re: skrypty SUID/SGID [było: rmmod i modprobe - uprawnienia]

On Sat, Feb 14, 2004 at 07:07:00PM +0100, Marcin Owsiany wrote:

> Na skryptach nie działają bity SUID/SGID ze względów bezpieczeństwa -
> nie ma gwarancji, że plik, którego i-węzeł czyta jądro przy
> uruchamianiu, i plik, który w efekcie ładuje do wykonania interpreter
> będą tymi samymi plikami.
>
> Co prawda nowsze jądra i interpretery umożliwiają obejście tego
> utrudnienia przez bezpośrednie przekazanie deskryptora otwartego
> skryptu, ale jakoś nigdy nie widziałem, żeby to działało.

fajnie, nic z tego nie wiem (a raczej niewiele) ale ...
juz nie dam SIUD/SGID na skrypt :-)

> Lepiej zmień im uprawnienia na 0755, a użyj "sudo" z pakietu o tej samej
> nazwie.

... zrobilem i dziala slicznie, jak zwykle.

Kolejny raz wielkie dzieki dla Marcina.

|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |