Re: czas w debianie

On Thu, 30 Oct 2003 19:13:12 +0100, firegold wrote:

F> witam
F> chcialem sie zapytac jak zmienc czas w debianie bo aktualnie mam 1 listopada godzina tez inna... zainstalowalem ntp i podalem 3 servery polskie i niewiem co dalej zrobic... byl by ktos tak mily i napisal by mi co mam gdzie wklepac ? bardzo dziekuje.

ntp-date masz?
jak tak, to ntp-date <ip_serwera> powinno pomoc
a wogole to miec odpalony ntpd, wtedy sie synchronizuje sam co jakis czas... jest nawet na tyle inteligentny, ze potrafi naniesc po czasie jakims poprawki, jak nie masz podpiecia do sieci.
btw: chyba jak masz za duza roznice czasu, to Ci sie nie dostroi. Wtedy napisz cos w stylu (przyklad wziety z `man date`):

shell# date -s '1999-12-05 14:36'

przy mniejszych shiftach czasu ntpd bedzie automatycznie sie dostrajal.

pozdo

kender, ktorego bateria na plycie zupelnie nie trzyma... ale dzieki ntpd zyje w blogiej swiadomosci czasu...

--
Kender
  /* This post is licensed under the conditions of         *