Re: AC97

niestey musisz albo skompilowac' jako 2.4.21 lub 2.4.22
drugie (lepsze) rozwia;zanie to skompilowac' re;cznie mod?u?y z alsy. mam ta; sama; p?yte; i zainstalowa?em w?as'nie modu?y alsa
ca?y opis zanjdziesz na stronie

http://www.alsa-project.org/alsa-doc/doc-php/template.php?company=VIA&card=&chip=via82c686a&module=via82xx

pozdrawiam

ps. modu?y pod jakiem 2.4.18 ?aduja; sie; ale nie dzia?aja;. alsa ma tez. jakies' koflikty z acpi wie;c w lilo trzeba wtedy dodac' opcje; "acpi=off"

Uz.ytkownik walkir@big.mac.edu.pl napisa?:

Napotkalem nastepny problem ktorego rozwiazania sam nie potrafie znalesc.

Chodzi o uruchomienie karty muzycznej zintegrowanej z plyta glowna. Karta jest na czipsecie VIA VT8235, powinna kozystac z kodeka AC97. Prubowalem skozystac z alsy lecz z marnym skutkiem, przy prubie uruchomienia pojawia sie:

Starting ALSA (unknown version): failed - ALSA modules not installed

Nie mam pojecia o jakie moduly chodzi... Mam zainstalowane alsa-base, alsa-utils, alsaconf, alsactl, alsamixer i jeszcze jakis pakiet z kernelem powiazany. Przy prubie odpalenia jakiegos pliku dzwiekowego xmmsem w logach XFree86 mam:

** WARNING **: alsa_setup_mixer(): Attaching to mixer hw:0 failed: No such device
Message: output format: 7
** WARNING **: alsa_setup(): Failed to open pcm device (default): No such device ** WARNING **: oss_open(): Failed to open audio device (/dev/dsp): No such device

Natomiast xine pokazuje takie bledy:

load_plugins: failed to load audio output plugin <oss>
audio driver oss failed
audio_oss_out: opening audio device /dev/dsp failed:
No such device
audio_esd_out: connecting to esd server...
audio_esd_out: can't connect to <default> ESD server: No such file or directory load_plugins: audio output auto-probing didn't find any usable audio driver.

Mam zaladowane nastepujace moduly zwiazane z dzwiekiem:

ac97_codec              9568   0  (unused)
ac97                    2864   0  (unused)
sound                  52844   0  (unused)
soundcore               3204   2  [sound]

Prubowalem modprobe via82xx, lecz niestety nie dziala (nie znajduje modulu)... Dosyc dlugo grzebalem sie w roznych konfigach i nic nie udalo mi sie osiagnac. Pomysly sie skonczyly zatem zwracam sie tutaj z prosba o pomoc, dodam jeszcze ze dystrybucja ktorej uzywam jest to Sarge z kernelem 2.4.18.

Z gory dziekuje za odpowiedz
Walkir