problemy z siecią

Witam

Mam taki dziwny (dla mnie) problem:
Mam dwa komputery, obydwa stoją na debianach z tym samym jądrem (2.4.18),
obydwa są routerami i mają adresy zewnętrzne i wewnętrzne. Obydwa są
podłączone do tego samego łącza. Puszczone na obydwu komputerach pingi do
serwera gdzies w polsce odpowiadają tak samo (mniej wiecej, wiadomo),
tracerouty rowniez. Routing na obydwu również jest taki sam. Różnica jest
tylko w jednym miejscu, z jednego się mogę telnetnąć na ten serwer, a z
drugiego nie. (obojetnie telnet, ssh, telnet na port poczty, www itp). Może
mi ktoś wytłumaczyć co jest grane ?? Firewalle (na iptablesach) równeiż są
takie same na obydwu. Obydwa adresy zewnętrzne mają wpisy w dnsach, więc nie
są tylko numerkami. Na tym serwerze wogóle nie widać, że ten drugi się
próbuje z nim połączyć. Acha, problem nie dotyczy tylko jednego serwera,
znalazłem już kilka takich, ale jak na razie tylko kilka, na niektóre chodzi
bez zarzutu. Ostatnia ciekawostka, jeden z serwerów który nei odpowiada,
jest przeze mnie postawiony i jest skonfigurowany tak samo jak inne, które
mnie z obydwu wpuszczają.

--
Łączę różne wyrazy i pozdrawiam
Grzegorz Ludwiczek