Re: testing - awaria!!

On Wed, Oct 15, 2003 at 12:07:17AM +0200, bswierc@kis.p.lodz.pl wrote:
> 1) serwer X startuje, lecz nie jestem w stanie uzywac polskich znakow na
> xterm'ie oraz gvim'ime (co uniemozliwia mi calkowicie prace). Uprzedzam,

Ja też nie i dlatego uruchamiam xterma w ten sposób:

# xterm -rv -fn -*-70-iso8859-2

Co do gvima to jeśli to samo dzieje się w vimie to dodaj do pliku
konfiguracyjnego /etc/vim/vimrc lub ~/.vimrc:

set encoding=iso-8859-2
set fileencoding=iso-8859-2
set termencoding=iso-8859-2

jeśli natomiast jest to specyficzne tylko dla gvima to postaraj się aby
w pliku konfiguracynym /etc/vim/gvimrc znajdowała się linia:

set guifont=czcionka_wybrana_przez_Ciebie-iso8859-2

Te ustawienia są właściwe oczywiście tylko wtedy gdy używasz kodowania
ISO 8859-2, jeśli innego - wiesz co zrobić.

> 2) od dluzszego czasu "walcze" z pakietem console-data. Co ciekawe w
> pracy mam rowniez Debiana/testing i wystarczylo ze zrobilem gunzip
> iso02* w /usr/share/consolefonts. Natomiast w domu nic nie moge
> zdzialac. A oto "zrzut" konsoli:
>
> root:swierczu# apt-get install -f

Spróbuj:

# apt-get install console-common console-data base-config fonty

lub użyj dselecta - bardzo dobrze radzi sobie w takich przypadkach.

Rafal Czlonka