Re: FireBird (Interbase) no i Debian :)

On Thu, Oct 02, 2003 at 05:33:26PM +0200, Adrian Siemieniak wrote:

> Po instalacji FireBirda z paczek (unstable) -
> firebird-s64-server     1.0.2-2.1  FireBird Super w/ 64bit based InterBase6.0
> firebird-server-common  1.0.2-2.1  Common server files of FireBird-RDBMS
> firebird-utils          1.0.2-2.1  Utilities for FireBird - RDBMS

Od razu polecam classic server zamiast super server.
Ten drugi czasami bez powodu powoduje utrate polaczenia
klienta z baza. Na classic serwer tego nie zauwazylem.

> W logach (/var/log/firebird.log) pojawia sie seria komunikatow
>
> jupiter (Server)        Thu Oct  2 15:58:39 2003
>         SERVER/process_packet: connection rejected for firebird
>
> Wiem ze przypadlosc jest dosc czesta ale wygooglane odpowiedzi (oraz z pomocy
> Borlanda) wspominaja o jakims archaiczym sposobie autoryzacji i mowia co by do
> /etc/hosts.resolv dodac linijke autoryzujaca "localhost". Ta linijke juz sam
> instalator paczek debiana doklada.

to dodaj jeszcze jupiter (o ile tak nazywa sie server)
Ja w /etc/gds_hosts.equiv (mozna tez w hosts.equiv) mam:
localhost
server

pozdrawiam
Andrzej Dzik