Witam

Witaj debian-user-polish,

  Chciałbym się ze wszystkimi przywitać, od dzisiaj zacząłem czytać tą
  grupę o Debianie, z powodu chyba prostego...zainstalowałem woody'ego
  3.0 :) Jeżeli ktoś chciałby się ze mną skontaktować to na gg:624669.
  No i od razu - kilka problemow:)
  - posiadam kartę dźwiękową sound blaster live 5.1, i nie mam
  dźwięku. Są jakieś sterowniki do mojej karty? A może wystarczy coś
  użyć w systemie?
  - logowanie jako root. No właśnie. Z konsoli spoko, luz. Ale gdy
  startuje X'ami to nie pozwala mi się zalogować root'em tylko zwykłem
  userem. Dlaczego? Jak to ominąć, ponieważ mam czasem problem, bo w
  komendach jeszcze nie jestem mocny i wolałbym raczej jeszcze
  robić co nieco ręcznie. A może, można jakoś się zalogować podczas
  sesji zwykłym userem na root'a? (chodzi mi o x'y, nie o konsolę:)
  - montowanie cdromu. na poczatu wpisujac "mount /dev/cdrom
  /mnt/cdrom" wszystko bylo ok, a teraz kupa, nie działa...
   i nie czyta mi cd... Wie ktoś, co skopałem? dodalem w fstab'ie
   linię taką samą jaką mam przy cdrom'ie tyle, że zmieniłem na
   /dev/cdrom2 , bo gdy miałem mandrake'a 9.0 to właśnie tak nazywała
   się moja nagrywarka.
   - no i jeszcze pytanko co do APT'a. Mam manuala do niego po polsku,
   także spoko. Ale mam pytanko, gdy już go skonfiguruję na pobieranie
   pakietów z sieci, to gdy już go pobierze, to zostanie ten pakiet
   automatycznie zainstalowany, czy będę musiał robić to dalej
   ręcznie?

   Myślę, że wyraziłem się wystarczająco jasno:). Mam nadzieję, że
   ktoś mi pomoże. Najlepiej jeżeli ktoś dobrry wpadł by na gg
   (624669) i pomogl mi bezposrednio:).

--
Best regards,
Karol "^paro|ofa^" Mazur