Re: Proste dla profesionalistów

On Wed, 1 Oct 2003, Marek Chrobak wrote:

> Witajcie
>
> Mam taki bardzo prosty problem do rozwiązania. Co muszę zmienić w swoim
> Debianie, żebym mógł się logować poprzez graficzne  logowanie. Ponieważ
ze względów bezpieczeństwa (swojego i systemu) lepiej tego nie czyń.
jesli zalogujesz sie jako zwykły user, to:
-> konsola
  $> xhost + nazwa_komputera
  $> su -
  #> export DISPLAY="nazwa_komputera:0"
  #> jakis_rpgram_pod_X

oczywiscie :0 oznacz aaktywne X'sy na maszynie

> I jeszcze jedno. Co muszę zmienić żeby zwykły użytkownik po zalogowaniu mógł
> używać karty dźwiękowej, ponieważ wypisuje mi że nie ma sterowników?

czyli root może?
twój  user nie jest czlonkiem grupu audio (ls /dev/dsp*)

tomek

--

tomasz grzegorz zaborowski  --/- operator sieci komputerowej, IFT, UWr.
http://zabora.of.pl          /------------[  http://zas.ift.uni.wroc.pl