[Off-topic] Notebook. Dlugie.

Witam wszystkich.
Od razu przepraszam za tak dluuugi off-topic.
Probuje koledze naprawic stary notebook
"Panasonic Laptop Computer 350 Model No CF 350 HD." Procesor
80386 Dx. 20 MHz. Twardy dysk 40 MB. Nie mam do niego
jakiegokolwiek opisu. Proby jego poszukiwania w
googlach na podstawie modelu komunikatow BIOS-a, ktore podam
ponizej, plyty glowniej i typow kilku ukladow scalonych nieudaly sie.
Czy ktos  moglby mnie do tego komputera udostepnic opis.
W komputerze wogole nie dzala twardy dysk (nawet nie wykrywany
fdiskiem.)
Zadna metoda nie udalo mnie sie wejsc do setup.
Probowalem [porzez del, F1, F2, F10, alt s, alt ctrl s i
ciagle mam te same komunikaty bios
Phoenix Advanced Video BIOS Version 1.05 19
Copyright (C) 1984-1990 Phoenix Technologies Ltd.
All Rights Reserved

Phoenix 80386 ROM BIOS PLUS Version 1.10 19
Copyright (C) 1985-1990 Phoenix Technologies Ltd.
All Rights Reserved

2 SERIAL PORTS

1 PARALLEL PORT

VGA MODE

BASE MEMORY SIZE = 640K

EXTENDED MEMORY SIZE = 03072K

Invalid configuration information - please run SYSETUP program
Diskette drive 1 seek failure
 1 FLOPPY DISK DRIVE
 Strike the F1 key to continue

No boot device avaible
 Strike the F1 key to retry boot.
Czy ktos moglby mnie poradzic jak wejsc do setup?
Twardy dysk ma oznaczenmia JVC HARD DISC DRIVE MODEL JDE 3848 V 10-1A.
On ma jedno zlacze 44 kontaktowe zawierajace w sobie zasilanie.
Czy do takich dyskow sa przejscowki umozliwiajace podlaczenie go
do typowej karty sterownika i zasilacza np. w komputerze 286, lub 386,
zeby go sprtawdzic. Tu jedynie w googlach dowiedzalem sie, ze, to
dysk 40 MB. Gdzie mozna poznac jego geopmetrie
cyl./head,/sect./l-zone/precomp.
Plyta glowna ma oznaczenia DFUP0279ZAB3  52466,00,9,15
Pomimo, ze spedzilem przy googlach kilka godz. podajac im cala mase
tych i jeszcze wielu innych oznaczen z z ukladow scalonych niczego
konkretnego nie znalazlem.
Komputer daje sie uruchomic z dysketki systemowej, co jedynie
umozliwilo mnie stwierdzenie, ze nie dziala twardy dysk. Komputer
ma flppy 1.44 MB. Nie ma w nim CD wiec raczej trudno mowic o
jakios probach jego pod linuxem. Reasumujac do dalszych
prob potrzebuje opis, wiedziec jak wejsc do setup,
przejscoiwke do twardego dysku ze zlaczem 44 kontaktowym.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1