Re: krótkie pytanie, krótka odpowiedz

On Friday, 08 August 2003 10:54:10 +0200, Pawel Kowalski wrote:

> Krótko i na temat.
> Czy komuś udało się odpalić poprawnie autentyfikacje via sasl w
> posfixie, na _standartowych_ paczkach z woodego ?
> Jak na razie, na sarge i sidzie udało mi się poprawnie to zrobić - w
> woody - zima, z tego ci widze na listach, multum ludzi ma problem z
> odpaleniem tegoż na woodym.

Tak.

Pakiety: sasl-bin, libsasl7, libsasl-dev, libsasl-modules-plain
Metoda: pwcheck

Były problemy, pwcheck się po prostu nie uruchamiał. Jest na to pewne
rozwiązanie, ale cały problem wynika z błędu w pakiecie dostarczanym z
woodym. Przy instalacji pakietu utworzony zostaje katalog '/var/run/pwcheck/',
a pwcheck z tego pakietu próbuje otworzyć socketa w '/var/state/pwcheck/'.
Rozwiązanie:

rm -rf /var/run/pwcheck
mkdir /var/state/pwcheck
chown postfix.mail /var/state/pwcheck
chmod 700 /var/state/pwcheck
ln -s /var/state/pwcheck /var/run/pwcheck

Udało mi się też z sasldb, innych nie próbowałem. Miała być krótka
odpowiedź, ale sądzę, że rozwiązanie może się przydać paru osobom.
Poza tym jest do znalezienia w google, więc to multum ludzi ma problem
tylko na własne życzenie. ;)

Łukasz Miemus