Server z X'ami i bezmiecznym jajkiem

Witam wszystkich

Problem jest taki:
Chce z mojej work stacji (duron 1.3GHz 256MB DDR 333) zrobic wydajny i w miare bezpieczny serwer sieci lan. Waham sie co do systemu operacyjnego miedzy: Debianem, a (jego ponoc bezpieczniejsza dystrybucja) Adamntixem. Ktory system byscie polecili :D (pytanie raczej retoryczne) :D Pierwszy problem jaki napodkalem podczas wcielania w zycie tego projektu to dopalenie X'ow jajku z patch'ami poprawiajacymi bezpieczenstwo. Czy to da sie jakos odpalic X'y na jajku Adamantix'a lub na Debku z patchowanym jajkiem ? Wiekszosc z was pomysli ze zwariowalem wrzucajac X'y na serv ;] niestety to jest koniecznosc gdyz moj ojczulek jest "uzalezniony" od pajaka (taka windziarska gra karciana) ;] tzn. jak go nie bedze to bede mial delikatnie mowiac przesrane ;].
   Co do bezpieczenstwa jajka to rozwazam za stosowanie 2 kombinacji:
- RSBAC + PAX (podstawowe patche jajka adamantix'a) + HTB
- OPENWALL + GRESC + HTB (debian)
Niestety mam problemy z kompilacja kernela z ww patch'ami jezeli ktos skompilowal tak zpatchowane jajko to bede wdzieczny za podeslanie config'a ;].

Pozdrawiam
[LocK]

P.S. Z gory dziekuje za uzyskana pomoc :D.