Stable na testing i kilka problemow

Witam wszystkich

Postanowilem zmienic mojego debiana ze stable na testing.
Jako ze podczas uzywania Debinaka nabawilem sie dselectFobii
zrobilem ta zmiane poprzez dodanie wpisow testing do sources.list
i wykonanie apt-get -u dist-upgrade.

(Prosze o ewentualny komentarz tej metody)

Z wszystkimi problemami jakos sobie poradzilem i upgrade
poszlo w miare bezbolesnie, ale...jest kilka pytan
**********
1 problem:
Aby dzialala mi drukarka Lexmark320 mam zainstalowane gs 5.50.
Wiem, ze na innej wersii gs drukarka nie bedzie dzialac.
Oczywiscie w woodym, gdy chcialem zainstalowac np. CUPS chcialo
mi zainstalowac nowsze gs, wiec ,,zrobilem go w konia'' i za pomoca
equivs zrobilem sobie pusty pakiecik gs (w wersii takiej, jaka oferowal
woody), wiec nie chcial mi go instalowac bo APT stwierdzil ze mam go juz
w systemie.
A teraz...
A teraz widze ze w testing gs nie istnieje, tylko
gs-esp Provides: gs, postscript-viewer, cupsys-pstoraster.
I chce mi to instalowac razem z CUPS, malo tego, wciaz po
apt-get -u dist-upgrade chce mi to uaktualniac.
No to ladnie, mysle ... zainstaluje pusty pakiet gs-esp
w wersii identycznej jak w testing.
Zrobilem - nie dziala, dalej chce mi to instalowac :(
Dziwne - w systemie zainstalowany (pusty) pakiet gs-esp
w wersii 7.05.6-2, a APT chce mi go upgrade'owac do
identycznej wersii.
No mysle ... /etc/apt/preferences i robie

Package: gs-esp
Pin: version 7.05.6-2

I tez nie dziala.

Pytanie: jak zrobic, aby przy upgrade'owaniu systemu APT nie
instalowal mi nowszego gs (czyt. gs-esp)?

Czytalem man apt_preferences, googlowalem, ale o tym w sumie
troche malo jest, a nie mowie juz o pin priorytetach
ktore opisane sa delikatnie mowiac...niejasno
(Zawsze istnieje mozliwosc ze jestem duren :)

Narazie z upgrade'owaniem radze sobie przez aptitude i
jego ,,halt'' dla gs-esp

**********
2 problem:
Manuale
Slicznie dzialaja, tyle ze w polskich nie widze ,,o'' z kreska
tylko ,,?'' (pytajnik). W woodym nie byle tego problemu.
Mam:
locale - pl_PL
fonty - zainstalowane i ustawione
Pisze polskie znaki tak w konsoli jak w iksach.
Nie mam: ,,o'' z kreska w manualach :)

**********
3 problem:
Sciezke PATCH na stale ustawialo sie w woodym w /etc/profile
Teraz dziwne, bo userzy maja inna, root inna,
a superuser jeszcze inna. Co jest grane?
Potrzebuje miec PATH do /opt/bin, bo tam mam rozne
,,dziwne'' programy :)

**********
4 problem:
Czy w testing sa jakies znane problemy z czcionkami TrueType
skopiowanymi z Windozy za pom. ttf-commercial??
W iksach je widze, ale np. arial'a
xfontsel nie moze wogole wyswietlic.
Dziwnie sie zawiesza, jak wybiore ta czcionke.

Ogolnie to nie sa to jakies wielkie problemy, ale troszke
przeszkadzaja, no i co gorsze ich nie rozumiem.

Bede wdzieczny za jakies sugestie
**      Krzysztof Krupa       **
**        GG: 1104936         **
**  chemiczek@poczta.onet.pl  **