Re: kernel-patch-freeswan

On the 7th of July 2003 at 10:55, Przemysław Hoppe <pehop#pf.pl> wrote:

> czesc. Jestem bardzo początkujący i niebardzo wiem jak zainstalować
> patcha na jądro, by korzystać z freeswana. Czy mogę prosić o jakkieś
> sugestie. Mam jądro 2.4.18-bf2.4

ściągnij źródła jądra w .deb (kernel-source-2.4.xx).
ściągnij łatę do jądra w .deb (kernel-patch-freeswan_x.xx).
zainstaluj je (dpkg -i).
do powyższego możesz użyć apt-get lub aptitude.
jeśli chcesz wersje pakietów z sida, znajdź je na http://packages.debian.org/

cd /usr/src
tar xfj kernel-source-2.4.xx.tar.bz2
cd kernel-source-2.4.xx
../kernel-patches/all/apply/freeswan (tak nakłada się łaty po debianowemu)
skonfiguruj jądro z opcjami ipsec, skompiluj (po debianowemu albo normalnie).
wystartuj komputer z nowym jądrem.
zainstaluj pakiet freeswan (apt-get/aptitude install freeswan).

to tak w skrócie.

apropos freeswana, czy ktoś z was uruchomił tunel ipsec z użyciem debianowego
jądra 2.4.21 (jest w nim backport ipsec z 2.5.xx)? byłbym wdzięczny za krótki
opis.

 m.m.
--
 use gnus, not guns!