Dosemu

Czy ktoś was używa dosemu w Debianie?

Mam dosowy program, który używa kodowania Mazovia, karta
gforce2,drukarka HP LaserJet 1100, sid, używam Cupsa

Mam następujące problemy:

Tryb konsola.
Przy ustawienieach, w których dosemu kożysta bezpośrednio z karty
graficznej (pstryknięcie monitora + wyświetlenie karty jak przy
włączeniu komputera) mogę załadować program rezydujący, który ładuje
odpowiedni font i klawiaturę.
1) Jednk po zmianie konsoli i ponownym powrocie do konsoli z dosemu
ekran staje się czarny i na tym koniec.

2) Przy wpisaniu exitemu tracę całkowicie obraz mojego linuxa -
pozostaje tylko twardy reset

Tryb XBox

3)Skąd mogę ściągnąć ładnego i przede wszystkim dużego (rozmiar 24)
fonta Mazovi. Ściągnąłem sobie fonty Mazovia z PLD, ale okazało się, że
tam największa to rozmiar 20.
4) Pod XBox-em w żaden sposób nie udało mi się uruchomić polkiej
klawiatury (ani Mazowii ani innej)

Oba tryby

6) Jak zabrać się za drukowanie spod dosemu używając Cupsa? Jak zabrać
się za tłumaczenie wydruków z Mazovi na standard drukarki latin 2?

Dużo pytań, ale tak na prawdę chcę uruchomić i w pełni wykożystać ten
dosowy program.

Proszę o pomoc

Robert Mońka