Re: Polityka kont w systemie - ftp, poczta.

Dnia Wed, May 28, 2003 at 12:01:53PM +0200 Piotr Najduk napisał/a:
> Witam!
>
>   Założyłem klientowi konto w systemie -> login i pass.
> Korzystając z tych ustawien jest dostep do ftp'a i poczty.
> Gosc stwierdził jednak, że to rozwiązanie mu nie odpowiada - jest
> niebezpieczne. Chce osobne hasła i loginy na poczte i na ftp.
>
> Rozwiazaniem jest oczywiscie zalozenie dwoch kont ale to rozwiazanie mi
> sie nie podoba :/
>
> Problemy sa takie: Jak zakladam konto to daje ono dostep do serwera mail
> i ftp. Jesli konto ma byc tylko pocztowe to ograniczam dostep do ftp w pliku
> [...]
z pomoca przyjda ci wirtualne konta:
ja mam tak:
user jest w bazie mysql (email,username, haslo, home, maildir, comment...)
postfix dostarcza poczte biorac sobie: e-mail, maildir, haslo)
teapop sprawdza sobie: (email, haslo maildir, active)
imap: , email, home,maildir, haslo

tak naprawde nic nie stoi na przeszkodzie zeby do kazdej z powyzszych uslug
lacznie z ftp bylo osobne haslo (proftpd obsluguje sql)!

pzdr
yanek
--
,,Weź przeczytaj chociaż jeden dokument o systemie DNS.
  Bo odnoszę wrażenie, że wiesz o tym tyle co ja o hodowli świń.''