Re: Zbyt wolny SpamAssasin, co zrobic?

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Mateusz Papiernik napisze:

> Na wstępie przepraszam, przydługawe ;-)
[...]
> Fetchmail łączy się z serwerem,
> ściąga pierwszy list, przepuszcza przez procmaila list, a spamassasin
> obrabia go tak długo, że połączenie serwerem zdąży stimeoutować
> przed skończeniem operacji.

Spróbuj z opcją --local (man spamassassin)

> Wynikiem tego jest to, ze fetchmail
> nie kontynuuje odbierania poczty, a co więcej nie usuwa ściągniętego
> już listu (po jego ściągnięciu nie ma połączenia). A to prowadzi do tego,
> że dostaję ten sam list wielokrotnie tak długo, aż jednak połączenie
> wytrzyma. Czy da się coś z tym zrobić? np. żeby fetchmail najpierw
> wszystko odbierał, a dopiero potem filtrował?

Można, ale pierwsza myśl, jaka przyszła mi do głowy, to żeby zostawić
buforowanie poczty lokalnemu MTA, czyli całą ściągniętą pocztę wysyłasz
na inne lokalne konto ("smtpaddress localhost" czy jakoś tam; man fetchmail),
gdzie jest filtrowana przez procmaila/spamassassina. W ten sposób z punktu
widzenia fetchmaila nie ma opóźnień, a jak MTA coś przyjmnie, to -jeśli
jest dobrze zaprojektowany- odda we właściwe ręce.

> Albo może przesiąść się
> na spamd/spamc? Opis wskazuje, że nie tylko dla dużej ilości kont, ale
> także dla heavy load - co w moim przypadku paradoksalnie jest prawdą.
> Pomoże to coś?

Nie mam pojęcia. Przypuszczam jednak, że czas zajmują testy wymagające
łączenia się z Internetem (nawiasem mówiąc może w jakiś sposób twoja
konfiguracja opóźnia/uniemożliwia ich przeprowadzenie?).

[...]

Jacek Kawa  **...al-gebra. That's like sums with letters. For... for people
              whose brains aren't clever enough for numbers...** ['Jingo']