OT: Debian Woody z jajkiem 2.4

From: "Rafał Członka" <rafi@jabberpl.org>

> Kilka razy na liście poruszona została kwestia zaniżania poziomu listy
> przez takich ludzi jak Pan Karol Cienciła. W związku z tym proszę o
> kategoryczne ignorowanie i nieodpowiadanie na tego typu wiadomości.

Witam,
Nie chcę tu nikogo usprawiedliwiać, ale trzeba czasem spojrzeć z tej innej
strony:
1. Pan Karol może używać instalacji innej niż standardowa cd - ja np. używam
takiej net2.2 i jest tam tylko jądro 2.2
2. Możliwe że nastąpiły poważne problemy w dostępie do manuali, readme, info
itp
3. Wszelkie możliwe sposoby zawiodły a instrukcji nie ma (p.2)
4. Często nie ma czasu na szukanie informacji, brak dobrej znajomości j.
angielskiego itp, więc:
    wrzucamy pytanie - to zajmuje chwilke
    pracujemy (ew. rodzina, dom, ogród, etc) - kilka godzin
    czytamy gotową odpowiedź na lists-debian - kolejna chwilka
suma: dwie chwilki, czyli prawie 30s

    A ile sprawiamy przyjemności osobom, które mogą odpowiedzieć na jakieś
banalne pytanie - często odpowiedzi udziela kilkanaście osób - odpowiadają
prawie identycznie, no cóż - akurat się na tym znają i mogą się
wypowiedzieć - dobrze. (Czytam później 100 maili z czego
około 20 na temat.)
Zaawansowani debianowcy patrzą na to z pogardą.
Do tego służy właśnie taka lista, aby ci co nie wiedzą mogli się dowiedzieć
od tych co już wiedzą, a dowiedzieć się się mogą np tego, że:

JEST ARCHIWUM LISTY I TAM NALEŻY SZUKAĆ ODPOWIEDZI, PRZED ZADANIEM PYTANIA
!!!

Z Pozdrowieniami
Maciej Matwiejszyn
Novice Debian User - NDU