Re: 250 MB???

On Wed, May 14, 2003 at 10:09:48AM +0200, Andrzej Januszewski wrote:
> Witam
> Mam pytanie dlaczego mój Debian po uruchomieniu Gnoma 2.2.1 zajmuje 230 - 250 MB pamięci operacyjnej (czyli wszystko co mam)?
> Przecież miał to byc najwydajniejszy system na Świecie,

I dlatego zajmuje właśnie prawie cały RAM, a nie robi tak, że połowa
pamięci leży odłogiem. Po dłuższym działaniu dowolnego Linuksa zajętość
pamięci wyniesie 90%, z czego zwykle dużą część zajmują dynamiczne
bufory dyskowe. Jeśli jakaś aplikacja zażąda pamięci to oczywiście
bufor dysku zostanie zmniejszony.

>  a mi nawet kursor klatkuje :)

A to raczej nie ma związku z brakiem pamięci.
Albo nie do końca dobra konfiguracja X, albo nietypowa karta graficzna,
albo potrzebny lepszy sterownik do tej karty.
Inna ewentualność, poza X-owa to wyłączone DMA i tryb 32-bitowy na
dyskach IDE. Zainstaluj hdparm i sprawdź swoje ustawienia.
Na większości nowego sprzętu zalecane ustawienia to:
hdparm -c1 -d1 /dev/hda (lub hdb itd.)

Wanted