Re: [ot] zsz3 [bylo Re: serwer ftp]

On Sat, May 10, 2003 at 06:55:39PM +0200, Maciek Matwiejszyn wrote:
> To , że używasz (User-Agent: Mutt/1.5.3i) nie czyni cię kimś lepszym od
> innych, którzy używają msimn.
> Osobiście nie lubię M$ ale mam gdzieś co kto używa do poczty, i sam też
> używam to co sam chcę. (zerknij na nagłówki)

Niestety nie zgodzę się z tym. Możesz sobie używać każdego klienta
poczty jaki zamarzysz, pod warunkiem:
- że spełnia w rozsądnym stopniu zalecenia RFC i netykiety,
- że nie jest domyślnie narzędziem pełnym dziur, które można np.
  wykorzystać do roznoszenia wirusów.

Naprawdę jeśli się zastanowić, co w ostatnich latach było jedną
z największych plag Internetu, wielu ludzi wymieni potworny zalew
wirusów i wormów internetowych. Co gorsza, nie dotyka to tylko userów
korzystających z Outlooka, bo gdyby tak było to faktycznie reszta sieciowców
miałaby to gdzieś. Błędy w Outlooku spowodowały wygenerowanie terabajtów
niepotrzebnego ruchu w sieci. Skrzynki milionów niewinnych użytkowników
zostały zawalone wirusami wysyłanymi przez dziurawe systemy.
Zmusiło to operatorów serwerów i dostawców Internetu do spędzenia
dodatkowego czasu i wydania pieniędzy na infrastrukturę, która byłaby
zbędna gdyby nie rozpowszechnienie Outlooka. W skali światowej były to
koszty niewyobrażalne i moim zdaniem nie należałoby ścigać wyłącznie
autorów wirusów (tak jak jest obecnie), ale również żądać odszkodowań od
Microsoftu za powstałe szkody.

Dlatego zawsze i wszędzie będę przeciwnikiem tego programu i będę
namawiał ludzi do korzystania z innych klientów poczty/newsów.

Wanted