Re: jak zablokowac usera zeby nie mogl sprawdzic poczty?

Dnia Sat, May 10, 2003 at 12:53:55PM +0200 Marcin Owsiany napisał/a:

> blokowanie sprawdzania poczty a blokowanie "dostępu przez postfixa" to
> dwie różne rzeczy. Jeśli chcesz aby poczta mu na skrzynkę przychodziła,
> ale nie mógł jej ściągać, to najprościej chyba:
>
> passwd -l user
>
> jak zapłaci to:
>
> passwd -u user
Samo pytanie jest zdziebko zle postawione, ja moglbym odpowiedziec ze zablokowac sciaganie poczty mozna tak:

echo "UPDATE virtuals SET active=0 WHERE username='<nazwa naszego usera>';"|mysql mojabaza -u dbuser -p

i jak najbardziej nie zablokuje to dostepu do shella...

pzdr
yanek
--
,,Weź przeczytaj chociaż jeden dokument o systemie DNS.
  Bo odnoszę wrażenie, że wiesz o tym tyle co ja o hodowli świń.''