Mutt+Masqmail

Witam!

Na czytałem się dokumentacji pol-ang w różnej formie i w krótkim czasie
a efekt jest taki, że trochę to wszystko mi się pomieszało. :(

Czy można Mutta zmusić do tego, aby sam sortował pocztę? I pytanie
"pomocnicze" - Czym się różni 'save-hook' od mbox-hook'?
U mnie nie działa. A może to tylko wtedy, jak to właśnie Muttem ściągam
pocztę?

Procmail doskonale sprawdza się w tej roli, ale chciałbym to zrozumieć.

Czy Mutt sprawdza wszystkie warunki (te w .muttrc) dot. jednej
rzeczy i wybiera z nich jakąś wypadkową? Czy - 'O co chodzi?' ;)))

W .muttrc mam jeszcze ustawienia dot. tej listy (to wpisuje chyba
'set-language-env'). Niestety, przy wchodzeniu do folderu/pliku, gdzie
są posty tej listy Mutt zgłasza błąd o nieznanej zmiennej.
Gdzie jest ten robak?

A teraz Masqmail:

Przy ściąganiu poczty Masqmail staje na listach, gdzie w nagłówku jest
' \" Janek Jakistam\" '
i przy kolejnym ściąganiu dubluje wcześniej ściągniętą pocztę.
Nie działa 'do_keep=false' i nie pomaga 'do_uidl_dele=true' :(((, a w
dokumentacji stoi, że to ma pomóc, jak Masqmail nie dojdzie do końca.
Co muszę jeszcze ustawić?

Na koniec dodam, że przerobiłem Masqmaila tak, żeby przy podłączeniu do
LAN zachowywał się jak przy połączeniach modemowych (w ogóle z nich nie
korzystam). Może macie jakieś inne propozycje - inne programy, które
miałyby funkcjonalność Masqmail i przeznaczenie: laptop bez stałego
podłączenia korzystający z netu przez LAN.

Tomasz Jakub Skrynnyk