aktualizacja ze źródeł

Witam!!!

  Mam takie małe pytanko:

 1.
 Chodzi mi o to, że chciałbym uaktualnić Gnome1.4 do 2.2.1, a na
 płytce L+ jest tyle pakietów, że dodawanie pojedyńczo mija się z
 celem :) Czy jest możliwe uaktualnienie wszystkich pakietów których
 nowsze wersje mam w katalogu gnome na płytce? Wszystko jest spakowane
 programem bzip2, a po rozpakowaniu są source. Chodzi mi o to żeby
 rozpakować wszystko (tar -xjf * nie działa) i zainstalować:)
 A może najpierw zrobić wersję 2.2, a potem 2.2.1? (wiem, że to
 dziwny pomysł :)

 2.
 Załużmy, że mam w systemie bibliotekę glib, którą chciałbym
 uaktualnić na nowszą (jest ona w źródłach). Jeżeli zainstaluję to
 tak:
 ./configure;make;make install
 to przy instalacji innych programów wykrywają one i tak starszą
 wersję tej biblioteki :(
 Usuwanie glib nie jest chyba najlepszym pomysłem, bo zostanie
 usunięte całe gnome etc.

--
Best regards,
 luke                          mailto:milewski7@wp.pl