Re: Problem z ssh i ping

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Jarek Michalak napisze:

> Witam.
> Mam router na Debianie Woodym z firewallem. Siec na adresach publicznych. Najwazniejsze linie to:
> echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
> echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_ecn
[...]
> Caly routing na adresach publicznych podnosi sie automatycznie i INTERNET na
> komputerach klienckich dziala prawidlowo. Problem mam z pingowaniem adresu publicznego
> interfejsu wyjsciowego do ISP (eth0 po mojej stronie) z zewnatrz.

Jeśli dobrze zrozumiałem, to spróbuj:
-A INPUT -p icmp --icmp-type echo-request -j ACCEPT

> Interfejs po stronie ISP odpowiada bez problemu. Drugi problem to mimo
> otwarcia portu 22 nie moge polaczyc sie z serwerem ssh z zewnatrz. Lokalnie
> usluga dziala prawidlowo. Czy mozecie mi pomoc?

może blokujesz sobie dostęp dalej:
man 5 hosts_access

Poza tym pooglądaj logi (aczkolwiek mam nadzieję, że już to zrobiłeś),
spróbuj użyć opcji -v ssh  itp.

Jacek Kawa  **Logic is blind and often knows
            only its own past. [F.Herbert]**