Re: WindykPC [www.windyk.com] - [OT]

On Thu, May 08, 2003 at 11:54:26PM +0200, Piotr Potargowicz wrote:

> Kurde a do mnie przychodzi 10 spamow dzinnie od czasu jak polspam zdechl,
> szlak mnie trafia! Macie moze jakis pomysl jak sobie z tym poradzic? Pod
> debiana jest spamassasin bawil sie ktos tym? Działa to jakoś?

Ja używam i jest niezły. Ale bierz oczywiście najnowszą wersję, a nie
starą z dystrybucji. Poczytaj dokumentację i przejrzyj regułki,
zwłaszcza polskie. Zwykle wymagają dostrojenia. Odrzucane listy
oczywiście zbieraj i przeglądaj aby wyłapać false-positives i poprawić
regułki.

Z innych metod -- warto użyć jakichś RBL-i, jest kilkadziesiąt do wyboru
z różną polityką dopisywania. Korzysta się bardzo łatwo (w większości MTA).

Poza tym wiele osób chwali bogofilter. Działa podobnie jak spamassassin
(czyli analiza treści), ale nie opiera się na regułach tworzonych przez
użytkownika, a na bazie charakterystycznych dla spamu słów, których
trzeba go najpierw nauczyć.

Wczoraj też ogłoszono alternatywną bazę (a'la Polspam) SzLUUG-u:
http://geek.one.pl/spam/

Wanted