Re: Win XP i posypany fs

On Mon, 5 May 2003, Szymon Drejewicz wrote:

> WinXP i Win2k mogą żyć na jednym dysku z Linuxem (dystrybucja nie ma
> znaczenia). Jak to zrobić? Ściągnąć program co się nazwya BOOTPART. Uruchamia
> się go w Windowsach. Radzę przejżeć krótką instrukcję załączoną do tego
> programu. Cały trik w tym rozwiązaniu polega jedynie na tym że bootloaderem
> nie jest lilo ale loader Microsoftu. U mnie działa na Win2k, ale mój kumpel
> robił dokładnie to samo z WinXP.

No ale to jest bez sensu. Przeciez wystarczy partycje z win y2k dac
bootable (FAT lub NTFS nie ma znaczenia), pozostale partycje NIE musza byc
bootable.
w lilo.conf nastepujace wpisy:

image=/vmlinuz
        label=Linux
        read-only

other=/dev/hda1
        label=nt

I tyle, nic wiecej do szczescia nie potrzeba.
dodam jeszcze, ze lilo ladujesz sie do MBR.
Nie wiem jak jest z winDoS xp, ale pewnie tak samo.
Jesli chodzi o odzystakanie wladzy nad systemem to polecam odpalenie
(jesli masz cdrom) z plyty i odpalenie systemu tak:
linux root=/dev/hda3

jestem prawie pewien, ze wszystko zadziala. Jesli chcesz metede pewna na
100% to polecam stara sprawdzona metode 's/fat/ext2/g' 's/ntfs/ext2/g' :)

pozdr
--
mirek