Re: Czy ja mam worma?

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Krzysztof Kajkowski napisze:

> Jeszcze coś znalazłem. Poszedłem za sugestią że może to być dziura w
> sambie. Nie wiem jak coś przeszło przez firewalla bo samby na pewno nie
> miałem dostępnej na świat

Dziwne to nieco. Jesteś pewien tego firewalla? Wspominałeś, że nie jest
"statyczny" (w sensie reguły są dynamicznie modyfikowane)...

Samba to OIMW porty 137-139, 445 (ale to zdaje się  w nowszej wersji)
i chyba 524.

> ale w logach znalazłem:

> /var/log/samba/log.smbd
                   ^^^^^^^^^

http://www.debian.org/security/2003/dsa-280:

[...]
For the stable distribution (woody) this problem has been fixed in
version 2.2.3a-12.3.
[...]

> (i tak cały czas...)
> pojawił się też /var/log/samba/log.gustavo a w nim

Nie pamiętam poprzednich ogłoszeń związanych z bezpieczeństwem dot.
samby, ale zakłając, że wszystkie poprawki (12.1, 12.2, 12.3) do pakietu
były związane z jakimiś dziurami...

Przynajmniej masz (jakieś) ip -> możesz spróbować abuse@rr.com, ale
to może być jakiś wcześniej przejętey komputer...

[...]
> Czy to coś znaczy?

Przypuszczam, że jest to to, czego szukałeś.

> I jeszcze mam pytanie (nie bijcie ;-) o firewalla.
> Czy takie regułki nie powodują mi jakiejś dziury:

1. Druga na pewno nie, o ile nie masz programu czekającego na połączenia na
   tym porcie  (nie wiem, czy  ICQ tego potrzebuje do działania).
    [fuser -n tcp 5222]
2. Pierwsza nie, jeśli nie masz programu, który wbrew temu, czego byś sobie
   życzył wyśle coś inicjując połączenie z portu 5222.
3. ICQ (jakiś linuksowy klient?) chodzi raczej z prawami użytkownika,
   więc bezpośrednio grozić by ci mogło zdobycie owych praw.
4. Obie są niepotrzebne, jeśli mają odblokować tylko połączenia ICQ
   z/dla innych komputerów.

[...]

Jacek Kawa       **Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest teraźniejszość.
            Kto rządzi teraźniejszością, w tego rękach jest przyszłość** [**1984**]