problem z poprawnym startem systemu

Witam.
Temat mówi sam za siebie. Nie mogę zmusić Debiana do poprawnego startu.
Debian 3.0 z jądrem 2.4.18. To pewnie ktoś chce wiedzieć, ale raczej to to nie ma znaczenia, bo komp działał poprawnie aż do momentu gdy stał się serverem, tzn. gdy został podpięty do niego switch BenQ.
(Dzień wcześniej przeniosłem katalogi /home i /var na odzielne partycje.)

Pierwszym sygnałem, że dzieje się coś złego jest: Segmentation fault  przy wykonywaniu mv /etc/motd /etc/motd.tmp.
Od tej chwili każde wywyłanie mv i ps powoduje "Naruszenie ochrony pamięci".

Udało mi się też w końcu stwierdzić, że wiele (ale nie wszystkie) procesów startowanych przez rcS.d i rc2.d zostaje w systemie jako "zombie". W tym rmnologin co powoduje oczywiście, że nikt poza rootem zalogować się nie może.

Po załądowania sterowników do karty sieciowej po każdym wykonanym pomyślnie poleceniu dostaję komunikat:
eth0: Promiscuous mode enabled.

Pierwsza próba zalogowania powoduje wyświetlenie komunikatu:
Warning: Remapping obsolete /dev/fb* minor 32 to 1
Warning: Remapping obsolete /dev/fb* minor 64 to 2
itd.

Następnie system czegoś chce od stacji dyskietek. "Czegoś" bo system niczego nie loguje więc nie mogę przesłać logów. Tego "czegoś" system chce przy każdej próbie zalogowania.

Ale zalogować się w końcu udaje. Po ręcznym ustawieniu typu terminala można nawet vi używać.

Scieć działa. Routowanie działa. ssh nie działa. Server apache nie działa. X nie działają.

Co zepsułem!? Co się zeposuło? Da się to naprwić, czy przeinstalować wszystko?