Problem z knoppixem

Serdecznie witam.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu moich problemów związanych z pracą z Linuxem .

Mam zainstalowaną dystrybucję Knoppix – wydaną przez PC World Komputer.

Mam monitor – starego typu (ale kolorowy),który najlepiej pracuje przy rozdz.640x480,

Odświeżania  większego niż 60 Hz nie przyjmuje ,tak więc zmuszony jestem pracować tylko „na podstawie”.

Przy instalacji knopka nie widziałem możliwości zmiany parametrów wyświetlania obrazu.

Zrobiłem dyskietkę ratunkową , ale nie wiem czy i jakich mogę dokonać wpisów by uruchomić system .

Co mam zrobić żeby móc rozpocząć  z nim pracę.

Mam trochę plików z opisem Linuxa ściągniętych z internetu , jest opisany x-serwer,

FX86 , ale nie wiem od czego mam zacząć i jak skończyć.

„Odpalałem” system z CD i jest super . Ma wszystko czego trzeba do pracy z kompem a do tego wszystko jest za darmo i jest tego cholernie dużo.Do odpalenia używałem parametru fb800x600.

Bardzo mi zależy na podpowiedzi.

Pozdrowienia

Anrzej G.